Unknown Source
آلمان شش دیپلومات دیگر طالبان را میپذیرد
رسانههای آلمانی گزارش دادهاند که آلمان شش دیپلومات دیگر را نیز از سوی گروه طالبان میپذیرد.
اندیآر امروز(دوشنبه، اول سرطان) در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشته است که پذیرش این دیپلماتها به هدف افزایش اخراج مهاجران به افغانستان، صورت میگیرد.
این رسانهها نوشته است که وزارت داخله آلمان گفتوگوهای فنی با طالبان در این مورد را تایید کرده است.
وزارت خارجه آلمان گفته که این گفتوگوها در استانبول ترکیه انجام شده است.
اما وزارت داخله آلمان در مورد تعداد و زمان پذیرش دیپلماتهای تازهی طالبان توضیح نداده است.
منابع اندیآر گفتهاند که آلمان به زودی شش دیپلمات جدید طالبان را میپذیرد و برنامه دارد که از ماه آینده (جولای ۲۰۲۶) میزان اخراجها را به سه پرواز در ماه برساند.
این در حالی است که آلمان قبلا دو دیپلمات طالبان را پذیرفته و هدف آن تسهیل اخراج مهاجرانی گفته شده است که به دلیل ارتکاب جرایم شدید حق اقامت در آلمان را از دست دادهاند.
حدود سه هفته قبل گزارشهایی منتشر شده بود که طالبان برای باجگیری از آلمان و اعزام دیپلماتهای بیشتر، یک پرواز برنامهریزیشدهی اخراج مهاجران را لغو کرده است.
حالا، منابع آگاه به رسانهها گفتهاند که به نظر میرسد این روش کار طالبان در مقابل آلمان پاسخ مثبت داده و آلمان پس از تسلیم شدن در برابر خواست طالبان، برای اخراج بیشتر، دیپلمات بیشتر بپذیرد.

