Social media
جبهه مقاومت: دو نیروی طالبان در حملهای در هرات کشته شدند
جبهه مقاومت ملی افغانستان میگوید نیروهای این جبهه در ادامه حملات خود علیه گروه طالبان، دو عضو این گروه را در ولسوالی گذره ولایت هرات هدف قرار داده و کشتهاند؛ حملهای که به گفته این جبهه، بدون تلفات غیرنظامیان انجام شده است.
در خبرنامهای که جبهه مقاومت روز شنبه، ۶ سرطان، منتشر کرده، آمده است این حمله حوالی ساعت ۹:۳۰ شام جمعه در منطقه سهراهی کمربندی هرات–قندهار از مربوطات ولسوالی گذره صورت گرفته است.
بر اساس این خبرنامه، افراد هدف قرارگرفته از نیروهای کندک کشف لوای اول قولاردوی الفاروق گروه طالبان بودند و هنگام گشتزنی در این منطقه هدف حمله قرار گرفتند. جبهه مقاومت مدعی شده است که نیروهای این جبهه پس از انجام عملیات، بدون تلفات محل را ترک کردهاند.
این جبهه همچنین تأکید کرده است که در جریان این حمله هیچ فرد غیرنظامی آسیب ندیده است.
گروه طالبان تاکنون درباره این ادعا واکنشی نشان ندادهاند. این گروه همواره حضور و فعالیت نظامی جبهه مقاومت و دیگر گروههای مخالف مسلح را انکار کرده و معمولاً مسئولیت حملات اعلامشده از سوی این گروهها را تأیید نمیکند.
با وجود این، گزارشهای دورهای سازمان ملل نشان میدهد که در ماههای گذشته شماری از حملات جبهه مقاومت ملی افغانستان و جبهه آزادی افغانستان علیه مواضع گروه طالبان ثبت شده است؛ موضوعی که از ادامه ناامنیهای پراکنده و فعالیت گروههای مخالف طالبان در برخی ولایتهای افغانستان حکایت دارد.

