dts-Agentur / dts Nachrichtenagentur GmbH
حزب سبز آلمان دعوت نمایندگان طالبان به بروکسل را «اشتباه بزرگ» خواند
حزب سبزها در آلمان از سفر هیات طالبان با دعوت کمیسیون اروپا به بروکسل، به شدت انتقاده کرده و آن را «اشتباه بزرگ» خوانده است.
چندین نماینده حزب سبزها در پارلمان آلمان یا «بوندستاگ» در نامهای سرگشاده به نهادهای اتحادیه اروپا گفتهاند که دعوت از نمایندگان طالبان به اروپا «یک اشتباه بزرگ» است.
فرانسیسکا برانتنر، رهبر مشترک حزب سبزها و بریتا هاسلمن، رییس مشترک فراکسیون حزبی سبزها در پارلمان آلمان، از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.
نسخهای از این نامه امروز (سهشنبه، ۲ سرطان/۲۳ جون) به دست رسانههای اروپایی رسیده است.
در این نامه استدلال شده است که با سیاستهای اعمالشده از سوی طالبان در افغانستان، زنان و دختران از حقوق آموزش و کار و از آزادیهای فردی مثل انتخاب پوشش و گشتوگذار آزادانه محروم شده است و سرکوب سیاسی جریان دارد.
نمایندگان حزب سبز در پارلمان آلمان گفتهاند که دادن تریبون به چنین گروهی و مشروعیتبخشی به آنان از طریق دعوت به اروپا، مشکلزا است.
این در حالی است که یک هیات پنج نفری طالبان به رهبری عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه این گروه امروز (سهشنبه، ۲ سرطان) با ویزای یک روزه از سوی بلجیم وارد بروکسل شد.
منابع آگاه گفتهاند که نشست طالبان با کمیسیون اروپا برگزار شده و دو طرف در مورد ازسرگیری خدمات قنسولی در نمایندگیهای سیاسی افغانستان و اخراج مهاجران به کابل، گفتوگو کردهاند.
مارکوس لمرت، سخنگوی کمیسیون اروپا روز گذشته گفته بود که هیات طالبان از سوی این کمیسیون و به هدف گفتوگو در مورد اخراج مهاجران به افغانستان دعوت شده است.

