وزارت خارجه‌ طالبان: گفت‌وگوها با اتحادیه اروپا در بروکسل پایان یافت Social media

وزارت خارجه‌ طالبان: گفت‌وگوها با اتحادیه اروپا در بروکسل پایان یافت

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه‌ طالبان تایید کرد که هیات این گروه گفت‌وگوهای دوجانبه‌ خود را با کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل به پایان رسانده است.

بلخی شام امروز (سه‌شنبه، ۲ سرطان) با نشر اعلامیه‌ای در ایکس گفته که او هیات طالبان را رهبری کرده است.

او افزوده است که آنان با کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد مسایلی چون ازسرگیری خدمات قنسولی به شهروندان افغانستان در اروپا، اعتمادسازی، حضور مؤثر و راه‌های حل مشکلات شهروندان افغانستان که درخواست پناهندگی آنان در اروپا پذیرفته نشده و با مشکلات متعدد روبه‌رو هستند، گفت‌وگو کرده‌اند.

بلخی نوشته است: «امید است که این سفر، راه‌های جدیدی را برای تعامل مثبت باز کند، روند رسیدگی به مشکلات افغان‌های مقیم خارج از کشور را تقویت کند و فضای همکاری مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک را بیش از پیش گسترش دهد.»

او در مورد اعضای هیات طالبان و مدت اقامت این هیات در بروکسل چیزی نگفته است.

اما صبح امروز خبرگزاری رویترز گزارش داد که بلجیم برای هیات طالبان ویزای یک روزه صادر کرده است و نمایندگان طالبان از ترکیه وارد بلجیم خواهند شد و تا شب برخواهند گشت.