Unknown Source
«مردان خوب وجود ندارند»؛ فیلم شهربانو سادات در یک روز سه جایزه گرفت
شهربانو سادات، کارگردان اهل افغانستان برای فیلم «مردان خوب وجود ندارند» در یک روز برندهی سه جایزه از کشورهای فرانسه و اسپانیا شد.
خانم سادات یکشنبه، ۷ سرطان در فیسبوک نوشته که این یک اتفاق شگفتانگیز است.
او گفته است که فیلم «مردان خوب وجود ندارند» در جشنواره بینالمللی فیلم والنسیا موسوم به «سینما جوه» در اسپانیا برندهی «جایزه بهترین کارگردانی» و «جایزه تماشاگردان» اعلام شده است.
او افزوده است که همزمان با این، «مردان خوب وجود ندارند» در جشنواره فیلم «بیاریتز – موجنو» فرانسه «جایزه هیأت داوران» را نیز کسب کرده است.
فیلم «مردان خوب وجود ندارند»، یک «درام کمدی–رمانتیک» است که در ماه فبروری سال جاری میلادی در جشنواره بینالمللی فلم برلین اکران شد. در حقیقت جشنواره برلیناله با این فیلم افتتاح شد.
این فیلم بر خلاف ساختههای فلمسازان غربی، تنها به جنبههای غمانگیز زندگی در افغانستان نمیپردازد، بلکه سرنوشت یک زن عکاس و رابطهی عاشقانه و جدایی او را در قالب کمدی و رمانتیک به تصویر میکشد.
شهربانو سادات پیش از این نیز چندین فلم کوتاه و بلند ساخته است.
او با فیلم «گرگومیش» در سال ۲۰۱۶ به بخش جانبی جشنواره کن فرانسه رفت و جایزه گرفت.
شهربانو سادات، ۳۶ ساله و متولد تهران است. او ۱۱ ساله بود که طالبان نخست سقوط کرد و خانوادهاش به روستای دورافتاده در ولایت بامیان برگشت.
شهربانو در کابل وارد هنر سینما شد و امروز یکی از بانوان مطرح افغانستان در عرصه سینما است.

